Категория бойынша
Аты сияқты әсем. Заты сияқты әйгілі. Дәмі сияқты керемет.
Нәпсінің үлкен кемшіліктерінің бірі – іштарлық.
Шынымен де бір жүректе менмендік болатын болса, ол жерде тәухидке (Алланы бірлеу сенімі) қатысты ерекшеліктерге орын болмайды. Яғни, менмендік тәухидті әлсіретеді.
Нәпсінің кемшіліктерінің бірі – қанағатсыздық. Бұл кемшіліктен арылудың жолы:
Ұлым! Егер әрдайым пейіште болғың келсе, бәрімен дос бол, жүрегіңде ешкімге ыза-кек сақтама. Ешкімнен артық нәрсе сұрама және ешкімнен артық болма. Шипалы май және шырақ сияқты бол. Ине сияқты болма.
Нәпсінің кемшіліктерінің бірі – жалған мақтауға алдануы.
Намаз бастайтын кезде алынатын тәкбірді «ифтитах тәкбірі» дейді. Басқаша атауы – «тәкбір тахрима», яғни, «харам етуші», «тыйым салушы тәкбір» дегенді білдіреді.
Ханафи мәзһабы бойынша Құранда келген барлық «бисмиллә» Құран аяты болып есептеледі. Өйткені, Құран парақтарында уахи ретінде жазылғанның бәрі – аят. Мұнда талас жоқ.
Тарауықтың әрбір төрт ракағатынан кейін және үтір намазынан бұрын төрт ракағат намаз мөлшеріндей отыру сәләф (алдыңғы буын) ғалымдарынан мұра ретінде жетіп келген.
Иә, рамазан айында тарауық намазын оқып бітірген соң, үтір намазы жамағатпен оқылады.
Кейбір ғалымдар сахабалардың және фақиһтардың бірауыздан келіскен мәселесіне қайшы келіп, тарауықты сегіз ракағат етіп оқуына болады дейді.
Тарауих намазына оқу үшін әйелдердің мешітке баруына бола ма? Себебі, ол жерде рухани аура бар әрі Құран тыңдап, уағыз естіп иманын күшейту мүмкіндігі болса?
«Көпшілік мұсылмандар Алла Тағаланың рахымымен шайтандардың үлкендері құрсауланған осы ұлы айда құлшылық-ғибадат жасауда өте зор ынта танытып жатады. Керісінше, жыл бойы Аллаға құлшылық жасамай, Рамазанда ораза ұстап, намаз оқитын адамдар да бар.
Үзбей ұстау мәселесі – 60 күндік кәффәрат оразасына қатысты.
Алла Тағаланың Құрандағы мына аятында:
Ниет дегеніміз, іштей бір нәрсені орындамаққа оқталу, соны діттеу дегенді білдіреді.
Шәуәл айындағы алты күндік нәпіл оразаны үзбей ұстау шарт емес.
Ораза айт күні таң атқаннан кейін дәмді тамақ жеп, айт намазын оқамастан бұрын пітір садақасын беру сүннет.
Пітір садақа беру – ораза айт күні таң намазының уақыты кіргенде міндет болады. Сол күні кешке дейін беріп үлгеру керек. Немесе Ораза айтқа дейін, Рамазан ішінде берсе де саналады. Дәл айт күні беру шарт емес. Мысалы, оразаның соңғы он күнінде, қадір түнінде т.б.
Қағида бойынша, зекет пен пітір садақалары мешіт құрылысына берілмейді. Өйткені зекет пен пітірде басты шарт "тәмлик ", яғни, мұқтаж жанның иелігіне беру.
Алла Тағала: «Алтын-күмістен қазына жинап, оны Алла жолында жұмсамағандарды күйзелтуші азаппен сүйіншіле. (Қиямет) күні олар (яғни алтын-күмістері) тозақ отына қыздырылып, мұнымен олардың маңдайы, бүйірі және арқасы үтіктеледі де, (оларға): «Міне, мынау – өздерің үшін жиғандарың. Ал енді жиғандарыңның (дәмін) татыңдар» (деп айтылады)» , – деген.
Зекет ақшасын өзінің ата-анасына, балаларына бере алмайды. Өйткені, оларға беруі өзіне қайта алумен тең.
Дүниедегі жазасы:
Пітір садақа беру – ораза айт күні таң намазының уақыты кіргенде міндет болады.
Алла елшісі (с.а.с.) ихрам жағдайына кірген қажыларды бірқатар амалдардан жасаудан сақтандырған. Ихрамдағы адамға төмендегі іс-әрекеттерді жасауға тыйым салынады:
Умра қажылығын немесе үлкен қажылықты өтеуші кісі ихрамнан шығатын кезде шашын алып ихрамнан шығады. Ихрамнан шығарда шашын алу (немесе қысқарту) – уәжіп.
Қарыз – ол құл ақысы. Қажылық – Құдай ақысы. Кей жағдайларда, құл ақысы – құдай ақысынан бұрын келеді.
Қажылыққа барушы кісіге қатысты әдептер
Қажылық – Ислам дінінің бес парызының бірі. Оны мүмкіндігі болған адам өмірінде бір рет орындауы парыз.
Әйелдерге қажылық парызын өтеуі үшін екі шартты ұстану қажет.