Қабиса бин Зуәйб былай дейді: «Бірде сахабалар Алла Расулына мойынсұнбаған әлдебір тайпаға шабуыл жасап, жеңіліске ұшыратты. Сол шайқаста бір сахаба мүшріктердің біреуіне қылыш сермеп, өлтіруге оқталғанда әлгі адам: «Лә илаһә иллаллаһ», – деді.
Адамның қайсы қасиеті жақсы?
Ибн Лұқман әкесінен: «Адамның қайсы қасиеті жақсы?»,- деп сұрады.
Адамның жанын аздыратын жеті дерт
Бірде Бөлтірік шешеннен қасындағы жас өнерпаздар сұрапты дейді.
Жаман ой – жүрекпен жасалған ғайбат
«Бауырым, біліп қой! Жаман ой – жүрекпен жасалған ғайбат. Ол да тілмен айтылған ғайбат сияқты харам» (Имам Ғазали).
Құмырсқаның тәуекел етуінен ғибрат
Мына бір ғибратты қиссада Сүлеймен пайғамбар (оған Алланың сәлемі болсын) мен құмырсқаның тәуекел жайлы әңгімесінде былай делінген:
Тәубе жасау үшін мына үш шартты орындау қажет
Бір ақсақал ғұлама шәкірттерімен әңгіме барысында: «30 жыл бұрын «Әлхамдүлилла» дегенім үшін 30 жыл бойы тәуба сұрап келемін» дейді.
Құнанбайдың жомарттығы әр мұсылманға үлгі
Қазақ даласында жомарт жандар көп болған. Өзіне біткен малмен жоқ-жітіктің жағдайын жасап, дін жолында аямай сарп еткен ерен ерлердің есімдері тарих беттерінде жазылған. Солардың бірі – Құнанбай Өскенбайұлы. Құнанбайдың есімі кешегі «дін – апиын» деген заманда, солақай саясаттың әрекетімен, қанша қараланса да, бүгінгі тарих бар шындықты көрсетті.
Дене мүшелері арқылы жасалатын күнәлар
Күнә – Алла Тағаланың тыйым салған істері. Оны жасау Алланың әмірлерін орындамай қарсы шығу деген сөз. Күнә жасаудың жазасы тозақ болмақ. Бір күнәні жасамау нәпіл ғибадаттың сауабынан артық. Өйткені, нәпіл ғибадат парыз емес, ал күнәлардан сақтану – парыз.
Қазақтың қонағы неше түрлі болады?
Сырым батыр үйіне қонып отырған қадірменді қонағы Төленді биден:
Жәннатқа кірген соңғы адам
Тозақтықтар мәңгі тозақта, Жәннат тұрғындары мәңгі Жәннатқа кірген соң, тозақтан ең соңғы шығып, пейіш пен тамұқ арасында бір адам қалады. Әлгі адам орнында қазық болып қағылып, жүзі тозаққа бұрылған күйде тұрады. Не істерін білмеген пенде:
Аллаға қарыз берудің сауабы
Алла бізден Өзіне қарыз беруімізді сұрайды. Сұраған қарызын Аллаға бермесек, қандай өкініш болмақ. Аятта былай дейді: «Кімде-кім Алла үшін қарызды көп берсе, оның бодауын Алла әлденеше есе көп етіп қайтарады. Алла біреуді кең, біреуді тар қылады. Сендер Алла құзырына қайтып барасыңдар» («Бақара» сүресі, 245-аят).