Барлық пәтуалар
Әннің де естісі бар, есері бар,
Тыңдаушының құлағын кесері бар. (Абай)
Хижама дегеніміз – емдік мақсатпен дененің ауырған орнынан қан алдыру.
Сауал сұрайтын адам пәтуа айтатын ғалымды құрметті ұстаз ретінде тануы керек. Өйткені, пәтуа сұрап тұрған адамның ұстаздың ілімін құрмет етуі, мәмілесі сыпайы, әрі жұмсақ болуы әдепке жатады. Ашулы, көңілсіз немесе науқас болып жүрген ғалымға сұрақ қоймаған жөн.
Шариғат бойынша дененің қайсыбір жерінде ашық жара пайда болған жағдайда мұндай жер таңылып немесе басқадай бір әдіспен қымталуы тиіс. Дәрет немесе ғұсыл алған кезде таңғыш сыртынан ылғалды қолмен мәсіх тартылады, осылайша дене мүшесі формалды түрде жуылған болып саналады.
Адамзатқа түсірілген қасиетті Құран Кәрімде «Бақара» (2/233) мен «Лұқман» сүресінде (31/14) баланы емізу мерзімінің екі жыл екендігі айтылған.
Мұсылмандардың өмірінде мешіттің орны бөлек. Қоғамдық көпшілік орындарға, əсіресе мешітке алба-жұлба ұсқынсыз күйде, иісі қолқаны қабатын кір киіммен кіріп баруға болмайды. Пайғамбарымыз(саллаллаһу алəйһи уə сəллəм): «Мешіттер зəр сындыратын немесе басқа да өрескел қылық жасайтын орын емес. Бұл жерлер тек Алла тағаланы зікір етуге (еске алуға), намаз жəне Құран оқуға арналған», – деп баса айтқан.
Әйелдің ислам рұқсат берген шеңберде ажарланып бойын күтуге толық мүмкіндігі бар. Исламда әйелге тек күйеуі үшін әрленуге рұқсат беріледі. Сонымен қатар, қына, сүрме секілді табиғи косметикалық құралдарды пайдалануға да шектеу қойылмайды.
Алла Тағала: «Уа, иман келтіргендер! Қашан намазға тұрсаңдар, беттеріңді және қолдарыңды шынтақтарға дейін жуып, бастарыңды сипаңдар, аяқтарыңды да тобықтарына дейін жуыңдар», - деп бұйырды («Мәида» сүресі, 6-аят).
Дәретханада телефон қолдану – әдепсіз іс.
Қазір көпшілік ортада «Алдамасаң, базар жоқ», - деген пікір қалыптасқан. Асыл дінімізде алдағанның арты жақсылыққа апармайтыны белігілі. Ғұламалар өтірікті үлкен күнәлардың қатарына жатқызған. Сауданың аты, сауда деп өзіңді алдамсыратудың да жөні жоқ. Өйткені, сауданың шариғат бекіткен өз заңдылығы бар.
Жұмыр жердегі барша нәрсе адамзат баласының игілігі үшін жаратылған. Жер қойнауындағы пайдалы қазбалар, көкте ұшқан құс, жерде жүгірген аң, алуан түрлі жеміс-жидек барлығы құдіреті күшті Алла Тағаладан пенделеріне берілген.
Алла Тағала: «Құранды мәнерлеп тұрып оқы», – деп бұйырды («Муззаммил» сүресі, 4-аят). Құранды мәнерлеп оқу дегені оны ежіктеп, әріптерді дұрыс шығарып, аяттарды бөліп-бөліп, тәжуид ережесіне сай оқуға айтылады.