Алла мекенге мұқтаж ба? (1)

Әһлу сунна уәл жәмәға ғалымдары, Аллан Тағаланың есім-сипаттарын дұрыс түсіндіру мақсатында ақидалық қағидалар түзіп, «Әл-Ұжуд» (Алланың бар болған Затын) мынандай негіздер аясында түсіндіреді.

«Алланы аспанда» деу дұрыс па?

Бұл мәселе төңірегінде Жаһмия* ағымы Алла барлық жерде десе, Уахабия* ағымы Алла аспанда деп түсінеді. Әһлу сунна уәл жәмәға көзқарасы бойынша, Алла Тағаланы мекенге тәуелді ету дұрыс емес.

Бабалар рухына Құран бағыштауға, әулие-әнбиелердің басын зиярат етіп, Алладан тілек тілеу орынды ма

Рухани жердің тарихымен танысу, өлілерге бағыштап Құран оқу, Алладан олардың игілігіне дұға тілеу – мұстахаб, яғни сауапты амалға жатады.

Тарауих намазы неше рәкат?

Пайғамбарымыз (с.ғ.с) тарауих намазын кей күндері мешітте жамағатпен оқыған. Бірақ ешбір сахих хадисте тарауих намазының нақты рәкат саны айтылмаған. Омардың (р.а) заманында отыз күн оразада тарауих намазын мешітте жамағатпен оқу бір жүйеге келтіріліп, жиырма рәкат қылды. Сол күннен бүгінге дейін мұсылман үмбетінің шығысы мен батысы яғни күллі ислам әлемі оны жиырма рәкат етіп оқып келеді.

Өліге құрмет – тіріге міндет

«Әруақ аттаған оңбайды» дейді дана халқымыз. Ондағысы – өткенін ұмытып, оларға жақсы сөз айтудың орнына, өмірдегі қателіктерін тізіп, жерге ұру. Ал, Ислам дініне қарасаңыз, «Өлгенге де, тіріге де жаман сөз айтпа» деп бұйырады. Сол себепті, өлген кісіге Құран бағыштау бар. Мұндағы мақсат – өлген марқұмдарға құрмет көрсету, оларды ұмытпау.

Кей кездері намазға асығып тұрып дәретсіз азан шақырып қоямыз. Дәретті алғаннан кейін азаңды қайта шақыру керек пе? Жалпы азан шақыру үшін дәреттің болуының үкімі не?

«Тәухидті» үшке бөліп түсіну дұрыс па?

Әһлі сүнна уәл жәмәға ғалымдары, Исламдағы доктриналық мәселелерді «Иләһият», «Нубууат» және «Сәмғият» деп үш үлкен тақырыптың аясында қарастырады.

Ауылды жерлер мен малдауылдарда тұратын адамдар суды белгілі бір ыдыстарда сақтайды. Ол ыдыстардың беті үнемі жабық бола бермейтіндіктен кей-кездері құстар кеп ішіп жатады.

«Үмметтің жетпіс үшке» бөлінуін қалай түсінеміз?

Күллі адамзаттың өз әсемдігі, бір-біріне ұқсамайтын жаратылыс болмысы болғаны тәрізді өмірге деген көзқарастары да, таным-түсініктері де әр әлуан. Олар қара шаңырақ болған жер бетінде бір-бірімен етене жақын ғұмыр кешіп жатқанына қарамастан, өзара араздасып, топ-топқа бөлініп те жатады. Мұның басты себебінің бірі Хақ Тағала тарапынан түскен бұрынғы иләһи кітаптардің бұрмалануы және соңғы пайғамбарға түскен Құранды адамдардың дұрыс түсінбеуінен туындап отыр. Сондықтан, адамдар Құран аяттары мен пайғамбар хадистерін дұрыс түсінуде ғұламалардың берген түсіндірмелеріне мұқтаж.

Тағы да мақалалар ...