18
Дүйсенбі,
Қараша

һижри

Өліге құрмет – тіріге міндет

«Әруақ аттаған оңбайды» дейді дана халқымыз. Ондағысы – өткенін ұмытып, оларға жақсы сөз айтудың орнына, өмірдегі қателіктерін тізіп, жерге ұру. Ал, Ислам дініне қарасаңыз, «Өлгенге де, тіріге де жаман сөз айтпа» деп бұйырады. Сол себепті, өлген кісіге Құран бағыштау бар. Мұндағы мақсат – өлген марқұмдарға құрмет көрсету, оларды ұмытпау.

«Тәухидті» үшке бөліп түсіну дұрыс па?

Әһлі сүнна уәл жәмәға ғалымдары, Исламдағы доктриналық мәселелерді «Иләһият», «Нубууат» және «Сәмғият» деп үш үлкен тақырыптың аясында қарастырады.

«Үмметтің жетпіс үшке» бөлінуін қалай түсінеміз?

Күллі адамзаттың өз әсемдігі, бір-біріне ұқсамайтын жаратылыс болмысы болғаны тәрізді өмірге деген көзқарастары да, таным-түсініктері де әр әлуан. Олар қара шаңырақ болған жер бетінде бір-бірімен етене жақын ғұмыр кешіп жатқанына қарамастан, өзара араздасып, топ-топқа бөлініп те жатады. Мұның басты себебінің бірі Хақ Тағала тарапынан түскен бұрынғы иләһи кітаптардің бұрмалануы және соңғы пайғамбарға түскен Құранды адамдардың дұрыс түсінбеуінен туындап отыр. Сондықтан, адамдар Құран аяттары мен пайғамбар хадистерін дұрыс түсінуде ғұламалардың берген түсіндірмелеріне мұқтаж.

Бабалар рухына Құран бағыштауға, әулие-әнбиелердің басын зиярат етіп, Алладан тілек тілеу орынды ма

Рухани жердің тарихымен танысу, өлілерге бағыштап Құран оқу, Алладан олардың игілігіне дұға тілеу – мұстахаб, яғни сауапты амалға жатады.

Ауылды жерлер мен малдауылдарда тұратын адамдар суды белгілі бір ыдыстарда сақтайды. Ол ыдыстардың беті үнемі жабық бола бермейтіндіктен кей-кездері құстар кеп ішіп жатады.

Жыл сайын әлем мұсылмандары Рамазан айының келісімен қуаныш-шаттыққа бөленіп, Алламен қарым-қатынастарын арттырып жатады. Ол күндізгі уақытта ораза ұстап ішіп-жемнен тыйылумен байқалса, қою қараңғылық ұялағанда көпшілік болып мешіттерге жиылып, онда тарауық намазын оқуларымен көрініс табады.

Бұл шектен шыққан ағымның әдістемелік проблемаларының, тудырған түйткілдерінің бірі - қандай да бір мәселені терең түсінбей жатып, оны таратуға тырысу және айтылған уағыз бен негізі берік қаланған ғылымның аражігін ажырата алмау.