20
Сенбі,
Сәуір

һижри

Тозақтың кеңдігі мен тойымсыздығы

Тозақ өте кең, оған тістері таудай, екі иығы аттылы адамға үш күндік жолдай үлкейіп түскен кәпірлер мен мұнафиқтардың бәрі сыяды.

Сәләфия ағымын ұстану мен сәләф қауымын үлгі тұтудың айырмашылығы

Құран мен хадисті түсінуде және оны өмірде қолдануда сәләфу-с салихиннің жолын үлгі ету Құран мен Пайғамбар (с.а.у.) сүннетін ұстанатын мұсылман болудан туындайтын міндет. Себебі, Алла Тағала өзінің елшісіне бой ұсынуды әмір етіп: «Пайғамбар сендерге не берсе соны алыңдар, сендерді неден тыйса содан тыйылыңдар» деді.

Сәләфияны жол ретінде ұстанудың бидғат екеніне дәлел

Сәләф дәуірінің мұсылман үмметіннен тыс кітап иелері және басқа да қауымдарды қамтығаны баршаға мәлім. Сонымен қатар өздерін Исламға жатқызатын көптеген топтар мен ағымдар да болды. Бірақ олар әр түрлі себептерге байланысты мұсылман үмметінің көпшілік ғұламалары мен имамдары тарапынан мақұлданған Құран мен сүннетті түсіну, тәпсірлеу жолынан ауытқыды.

Дәжжал туралы хадистер

Абдуллаһ ибн Омар (Алла әкесі екеуіне разы болсын) риуаят еткен хадисте Алла елшісі (с.а.с.): «Мен түсімде Қағбаны тауап етіп жүр екенмін...», – деген.

Адамдардың барлығы мәзһабсыздыққа бет алса не болмақ?

«Егер адамдарды құрылыс-сәулет саласында сәулетшінің сөзін тыңдамауға, оның кеңесін алмауға шақырсақ; денсаулық саласындағы проблемалар мен оларды шешуде дәрігерлермен кеңеспеуге, сөздерін тыңдамауға шақырсақ; өнеркәсіп саласында осы саланың мамандарының тәжірибесінен, кеңесінен, мағлұматтарынан пайдаланбауға шақырсақ не болар еді?

Шариғатта тыйым салынған ихтилаф қайсысы?

Жоғарыдағы тақырыптардан кейін әлдекімнің былай сұрақ қоюы ықтимал: «Егер кейбір басты мәселелер мен ұсақ мәселелерде айырмашылық болуы табиғи қажеттілік, кеңшілік, қазына болса, онда Құран мен хадистегі қайшылыққа түсуден тыюдың не мағынасы бар?»

Дәжжалдың фитнасынан сақтану жолдары

Дәжжал адамзат тарихында ең үлкен фитна болғандықтан, ол туралы айтпай қалған пайғамбар болмаған. Пайғамбарымыз (с.а.с.): «Қауымына Дәжжалды, бір көзі соқыр суайтты ескертпеген бірде-бір пайғамбар жіберілмеген.

Мәзһабпен жүресің бе, әлде сүннетпен бе?

Бұл сұрақ та кейбір бауырларымыз тарапынан қойылып жатады? Екі жауаптың қайсыбірін таңдасаңыз да ерсі естіледі. «Мәзһаб» десең сүннеттен тайғандай боласың, «сүннет» десең мәзһабты сүннеттен бөлек нәрсе еткендей боласың.

Алла тағаланы неге көзбен көре алмаймыз?

Әсілінде, бәріміз Ұлы Жаратушыны көрудеміз. Бірақ көру қабілеті шектеулі жалаң көзімізбен емес, ақыл көзімізбен көрудеміз. Рас. Мысалы, түрлі жемісжидектердің дәмін көзбен көру мүмкін емес, бірақ тілімізде орналасқан дәм тату түйіршіктері арқылы сеземіз, оларды бір-бірінен ажыратамыз.

Мәзһабсыздардың кейбір пікірлері

1. Мәзһаб ұстану қате және бидғат (дінге кейіннен енгізілген іс). Себебі, мәзһаб ұстанбау – нағыз түпнұсқа әрі оңай жол. Алла Тағаланың мақсат еткен нәрсесін дұрыс түсінуге ең жақыны да осы жол. Өйткені Алла Тағала білімсізге «білім иесінен сұра» деп әмір бергенде белгілі біреумен шектемеді. Керісінше жалпылама меңзеді. Оны шектейтін келесі бір шектеу болмайынша жалпылама айтылған нәрсе жалпы күйінде қалады.