Ислам ақидасы – адамның жаратылысына ең ыңғайлы сенім жүйесі.
Ғайыпқа иман етудің маңыздылығы
Ислам діні бойынша ең қуатты иман – ғайыпқа сену. Яғни, көрмеген нәрсесіне сену деген сөз. Бұл да Аллаға және Оның елшісі Хазіреті Мұхаммедке (с.а.у.), оның әкелген хабарларына шын жүректен күмәнданбастан сенумен жүзеге асады.
Алла тағаланың Тәкуин (Жоқтан бар етуі) сипаты
Тәкуин – жоқтан бар ету деген мағынаны білдіреді.
Кіл көпір (Сырат) деген қандай көпір?
« Сырат көпір» деген сөз хадистерде көп кездеседі. Көпір – жол мағнасын береді. Бірақ біздің шектеулі ақылымызбен ұға алмайтын түрде тозақтың үстінен бір көпір құрылады.
Жұмақ пен тозақты бақылайтын періштелер
Жәннат пен жаһаннамды арнайы күзететін періштелер болады. Олар жәннатқа кірген мүминдерге қызмет етеді және олармен бірге болады. Құранда: «Сабыр еткендерің үшін, Алланың есендігі сендерге болсын! Соңғы жұрт нендей жақсы» («Рағыд» сүресі, 24-аят). Оларға оның сақшылары: Сендерге сәлем, қош келдіңдер, жұмаққа мәңгі қалатын түрде кіріңдер» («Зүмәр» сүресі, 73-аят), делінген.
Жазмыш пен озмыш: екеуі бір сөз бе?
Пенде тағдырдың мәнін дұрыс тәпсірлемей, өз пайымымен қорытынды шығарып, сылтауратып жауапкершіліктен құтыла алмайды. Мысалы: «Алла маңдайыма осылай жазған екен», - деп күнә істеу немесе: «Тағдырыма жазылған соң қолымнан келер шара жоқ», - деп өзін кінәсіз санау пенденің осы тақырыпқа қатысты білімінің таяздығынан.
Ақида ілімінің сүйенетін қайнар көздері
Ақида ілімінің бірінші әрі ең маңызды қайнар көзі – Құран кәрім. Өйткені, Аллаға, періштелеріне, кітаптарына, пайғамбарларына, ақыретке, жазмыш пен озмышқа сенім мен басқа да тақырыптар осы Құранда баяндалған.
Сәлаф және Халаф деп кімдерге айтылады?
«Сәлаф» бұрынғылар, өткендер, алғашқылар деген мағыналарды береді. Яғни дінімізде сахабаларға, табеиндерге (сахабаларды көрген ұрпақ) және табеи табеинге (Табеинді көрген ұрпақ) берілген есім. Дінімізде осы үш ұрпаққа «сәлаф» немесе «сәлаф-ус- салихин» деген термин қолданылады. Бұның мағынасы «Өткен салих адамдар» дегенді білдіреді.
Тағдыр мен қазаның айырмашылығы
Иман шарттарының алтыншысы– тағдыр мен қазаға, жақсылық пен жамандықтың Алла Тағаланың жаратуымен болатындығына сену.
Имам Матуридидің адамзатқа айтар үш ақылы
Имам Матуриди: «Алланы тануда ақыл маңызды рөл атқарады» деп түсінді. Әрине, ол Алланы тануда илаһи ілімді (Құран мен сүннет) жоққа шығармайды.
Төрт мәзһабты біріктіріп, ең дұрысын алсақ болмай ма?
Мәзхабтарды теріс түсіну мен түсіндірудің бір себебі мәзһабтар арасы айырмашылықтардың болуы. Бұл айырмашылықтардың қаншалықты жөн, қаншалықты теріс екенін төменде қарастыратын боламыз. Бірақ одан бұрын осы қате түсінікке себеп болған нәрсеге тоқталу керек сияқты.