Жазмыш пен озмыш: екеуі бір сөз бе?

Пенде тағдырдың мәнін дұрыс тәпсірлемей, өз пайымымен қорытынды шығарып, сылтауратып жауапкершіліктен құтыла алмайды. Мысалы: «Алла маңдайыма осылай жазған екен», - деп күнә істеу немесе: «Тағдырыма жазылған соң қолымнан келер шара жоқ», - деп өзін кінәсіз санау пенденің осы тақырыпқа қатысты білімінің таяздығынан.

Ақида ілімінің сүйенетін қайнар көздері

Ақида ілімінің бірінші әрі ең маңызды қайнар көзі – Құран кәрім. Өйткені, Аллаға, періштелеріне, кітаптарына, пайғамбарларына, ақыретке, жазмыш пен озмышқа сенім мен басқа да тақырыптар осы Құранда баяндалған.

Сәлаф және Халаф деп кімдерге айтылады?

«Сәлаф» бұрынғылар, өткендер, алғашқылар деген мағыналарды береді. Яғни дінімізде сахабаларға, табеиндерге (сахабаларды көрген ұрпақ) және табеи табеинге (Табеинді көрген ұрпақ) берілген есім. Дінімізде осы үш ұрпаққа «сәлаф» немесе «сәлаф-ус- салихин» деген термин қолданылады. Бұның мағынасы «Өткен салих адамдар» дегенді білдіреді.

Тағдыр мен қазаның айырмашылығы

Иман шарттарының алтыншысы– тағдыр мен қазаға, жақсылық пен жамандықтың Алла Тағаланың жаратуымен болатындығына сену.

Имам Матуридидің адамзатқа айтар үш ақылы

Имам Матуриди: «Алланы тануда ақыл маңызды рөл атқарады» деп түсінді. Әрине, ол Алланы тануда илаһи ілімді (Құран мен сүннет) жоққа шығармайды.

Төрт мәзһабты біріктіріп, ең дұрысын алсақ болмай ма?

Мәзхабтарды теріс түсіну мен түсіндірудің бір себебі мәзһабтар арасы айырмашылықтардың болуы. Бұл айырмашылықтардың қаншалықты жөн, қаншалықты теріс екенін төменде қарастыратын боламыз. Бірақ одан бұрын осы қате түсінікке себеп болған нәрсеге тоқталу керек сияқты.

Егер Әбу Ханифа мәзһабын ұстанбасақ...

Ұлық имам – имам Ағзам Әбу Ханифа қашан да ғұмыры мен бар мал-мүлкін Алла разылығы жолында жұмсап, келер ұрпаққа жақсы өнеге қалдырды.

Ислам шариғатының бес ерекшелігі

Біріншіден, ислам шариғатының бастауы да, асыл мақсаттары да, бағыт-бағдары да – Алла Тағаладан. Ол – ешбір періштенің, ешбір жынның, ешбір адамның ойы араласпаған қасиетті уахи. Уахи ұғымы шариғатта Құран мен сүннетті бірдей қамтиды.

Ихсан – Алланы көріп тұр­ғандай оған кұлшылық ету

Бірде Жәбірейіл періште саха­баларымен отырған Пайғам­бары­мызға (оған Алланың салауаты мен сәлемі болсын) ақ киім киген жо­лаушы кейпінде келіп, көпші­ліктің көзінше былай дегенін хазіреті Омар (Алла оған разы бол­сын) баяндайды:

Күнəдан тəубеге келудің үш шарты

Ислам ғалымдары жасалған күнəнің Аллаға асылық болып, кісі ақысына қатысы жоқ болса, мұндай күнəдан тəубеге келудің үш шарты барын айтқан.

«Тәуәссул» деген не? Ол дінде бар нәрсе ме?

Тәуәссулдің сөздік мағынасы «белгілі бір нәтижеге қол жеткізу үшін қандай да бір себеп, құрал қолдану» дегенді білдіреді. Мысалы, бір жерге бару үшін көлік қолдану да тәуәссулге жатады. Ал шариғатта тәуассул деп: «Дұғаның қабыл болуы үшін Пайғамбарымыздың (с.а.у.) немесе басқа бір аса тақуа адамның құрметін себепкер етуге айтылады. Мысалы, «Уа, Алла Тағалам, соңғы пайғамбар әрі сенің сүйікті құлың Мұхаммедтің (с.а.у.) құрметіне менің мына дұға-мінәжаттарымды қабыл ала гөр» деп тілек тілеу секілді. Шариғатта тәуассулдің басқа да түрлері бар. Оны төменде арнайы түсіндіреміз.