24
Сейсенбі, Қыркүйек

һижри

Адамдар асыл тастар секілді: Надандық дәуіріндегі олардың жақсылары, Исламның кезінде де жақсы болды.

Соларадың бір Алла елшісінң саңлақ сахабасы Зайд әл-Хайл еді. Исламды қабылдап, Зайд әл-Хайр болды.

Алла елшісі елге ешқандай шектеу қоймайтын. Мұсылмандардың жағдайы біршама жақсарды. Жақсы өмір сүруге көп мүмкіндіктер туып, сахабалар өз жағдайларын жақсартып жатты.

Қырық жасында Пайғамбарымызға (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) пайғамбарлық нәсіп болып, ол жиырма үш жылға созылды. Пайғамбарлықтың он үш жылы Меккеде өтті. Сол он үш жылдың бастапқы үш жылында Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) дінге құпия үндеді.

Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) үндеуіне еріп мұсылман болған бірінші әйел зайыбы Хадиша анамыз болды. Хадиша анамыз уахи (Аллаһ Тағаланың хабары) түсе бастаған сәттен-ақ Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Хақ Тағаланың елшісі екеніне иман келтірген болатын.

Еркектердің ішінде бірінші болып Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) қызметшісі Зайд ибн Хариса пен Абу Бәкр (родиял-лаһу ъанһума) мұсылман болды.

Тарихтан Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) он жыл қойшы болғаны мәлім. Жиырма бес жасында Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) саудамен айналыса бастайды. Сол кезде ол Хадиша анамызға жалданып, сауда мақсатымен Шамға аттанады. Сапар да, сауда да сәтті болады. Сол сапардан соң Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) адалдығына қызыққан Хадиша анамыз Пайғамбарымызға (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) күйеуге шығады. Ол кезде Хадиша анамыздың жасы қырықта болатын.

Абу Толиб саудамен айналысып, сол мақсатта Шамға сапар шегетін. Бір жолы ол өзімен бірге Пайғамбарымызды (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) алады. Ол кезде Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) жасы он екіде болатын.

Жолда Бусра қаласында олар Бухайра есімді монахпен кездеседі. Бухайра христиан дінінің несториан ағымын ұстанатын. Ол ағымның ұғымында Иса пайғамбар (ғаләйһис-саләм) Құдайдың ұлы емес, пайғамбар ретінде қабылданады.

Абдуллаһ ұлын көрмей о дүниелі болды. Ол дүние салғанда Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) анасының құрсағында болатын. Амина қайтыс болғанда Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) бар болғаны алты жаста еді.

Ғалымдар Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) туылған күніне қатысты түрлі пікір қалыптасқан. Сондықтан олардың арасында «Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) туылған күні Раби` Әль-Әууәл айының екісі (сегізі, оны, он екісі)» деген пікір бар.

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) дүйсенбі күні дүниеге келіп, дүйсенбі күні бақилық болды. Бұл мәселеде ғалымдардың арасында келіспеушілік жоқ.

Ибн Аббас р.л.ғ. айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Раби` Әль-Әууәл айында, дүйсенбі күні дүниеге келді. Пайғамбарлық Раби` Әль-Әууәл айының басында, дүйсенбі күні басталды. «Бақара» сүресі де Раби` Әль-Әууәл айында, дүйсенбі күні түсіріле бастаған болатын». («Әл-Бидая уән-ниһайа»)

Ғажап емес пе?!

Ғалымдарың айтуынша Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) тегі Аднаннан бастау алады. Аднан – Исмаил пайғамбардың (ғаләйһис-саләм) ұрпағы. («Мухаммад», Мухаммад Риза) Ал Аднан, өз кезегінде, Хижәз (Сауд Арабиясы) арабтарының ата-бабасы болады. («Әл-Бидая уән-ниһайа»)

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) өзінің шығу тегіне қатысты былай деген болатын: «Шын мәнінде Аллаһ Тағала Ибраһимнің (ғаләйһис-саләм) ұрпағынан – Исмаилді (ғаләйһис-саләм), Исмаилдің (ғаләйһис-саләм) ұрпағынан – Кинана ұрпағын, Кинана ұрпағынан – Қурайш тайпасын, Қурайш тайпасынан – Хашим ұрпағын, ал Хашим ұрпағының ішінен – мені таңдады». («Сунәнут-Тирмизи», 3684)