21
Дүйсенбі,
Маусым

һижри

Әһлу сүннеттің «ризық» түсінігіне қатысты көзқарасы

Әһлу сүннет ғалымдары «ризық» ұғымын, мұғтазилә ғалымдары сияқты әртүрлі жолмен түсінген. Сабуни (қ.б. 580/1184) және Тафтазанидің (қ.б. 792/1390) берген анықтамалары бойынша: «Тірі ағза тамақтанатын нәрсе» деген.

«АЖАЛ» мәселесі (АҚИДА)

Өлім хақ және ол әрбір жаратылған жандының ақыры. Алла тағала Құран Кәрімде ол жайлы: «Өзекті жанда өлмейтін пенде жоқ. Сендердің игілікті істеріңнің бодауы қиямет күнінде толық қайтарылады...» («Әл Имран» сүресі, 185-аят), – дейді.

Иман көбейіп, азая ма?

Құран кәрімде иманның артуы мен кемуі туралы сөз қозғалып, былай делінеді: «Нағыз мүміндер Алла еске алынса, жүректері қобалжып, оларға Алланың аяттары оқылса имандары күшейіп, Раббыларына тәуекел қылатындар» («Əнфал» сүресі, 2-аят).

Басқа мәзһабтағыларға қандай көзқараста болуымыз керек?

Алла тағала «Бақара» сүресінің алғашқы аяттарында «һидаят» (тура жол) ұғымына анықтама берген.

Әһлі сүннет және жамағат сенімі

Әһлі сүннет және жамағат дегеніміз – Құран мен сүннетке амал етушілер. Ал сенім мәселесіне келетін болсақ, әһлі сүннет және жамағат деп екі ұлы имамдардың соңынан ергендерді айтады.

Тағдырды қайтарып, өмірді ұзартудың сыры

Иман шарттарының алтыншысы – тағдырға иман. Тағдыр – араб тіліндегі «қадар» деген сөзден шыққан. Тағдыр сө­зі – бір нәр­се­ні бел­гі­лі бір өл­шем, мөл­шер­ге қа­рай реттеу, арнайы есеп­пен жүйе­леу, жобалау де­ген ма­ғы­на­лар­ды біл­ді­ре­ді.

Ханафилерді неге Матуридилер деп атайды?

«Әбу Ханифа фиқһпен қатар, ақида саласында да имам. Ал олай болса ханафилер неге Әбу Ханифаның көзқарастарын емес, матуридилікті ұстанады?» деген мәселеге қысқаша тоқтала кетейік.