06
Дүйсенбі,
Мамыр

һижри

Шүкіршілікті жалқаулықпен шатастырмаңыз

Шүкіршілік дегеніміз – берілген нығметтің ақысын бере отыра пайдалану. Егер біз шүкір ететін болсақ, артуы керек. Себебі шүкіршіліктің белгісі арту. Алла Тағала «Ибраһим» сүресінің 7-інші аятында «шүкіршілік етсеңдер арттырамын» деп айтқан.

Өмірде «ғафу ету», «кешіру» ұғымдары болмаса, не болар еді?

Егер өмірде ғафу ету, кешіру ұғымдары болмағанда не болар еді? Егер біз адам жанымен байланысты мұндай ұғымдарды білмегенімізде немесе мұндай ұғымдар ой-санамызда мүлдем болмағанда қандай күйде болар едік? Өміріміз, ой-өрісіміз, іс-әрекетіміз, қоғамымыздың жағдайы, көтерер ауыртпалығымыздың ауқымы қандай болар еді? Мұндай өмірге ары қарай төзе аламыз ба?

Қандай істерге кешіріммен қарау қажет?

Өмірімізде біз дағдыланып қалған ескі ой-өріс, іс-әрекет көп. Біз оларға белгілі бір мақсат үшін емес, олардың өмірімізде бар болғанына әдеттенгенбіз. Кейде біз осы бір маңызды мәселенің есімізге салынуын қажет етеміз.

Сен уайымсыз өмірге лайықсың!

Бастығың сені жақсы көреді делік, алайда бір уақытта жұмыс орныңдағы өзің секілді қызметкер келіп: «сені жұмыстан шығарамын» деп қорқытса, оны мазақтап күлсең де сені ешкім сөкпейді.

Ақыретте Алланың сұлулығын көру – осы дүниедегі танымға байланысты

Танылатын нәрселер үш топқа бөлінеді: біріншісі, ой арқылы танылатын бейнелер; екіншісі, хайуан мен өсімдіктерге тән пішін (форма) мен түске ие денелер – бұлар қиял шеңберінде қамтылады; үшіншісі, Алла Тағаланың Заты, Оның білімі, құдіреті мен қалауы сияқты дене пішімі жоқ Алланың көптеген есім-сипаттары. Бұл қасиеттер адам қиялының шеңберінен тыс.

Кім өз кемшіліктерін көргісі келсе, төрт жолға назар аударсын

Алла бір пендесіне жақсылық қаласа, оған өз кемшілігін көре алатындай көрегендік нәсіп қылады. Кім көреген болса кемшіліктері өзіне көрінбей қалмайды. Пенде өз кемшіліктерін білсе, оны жоя алады. Бірақ адамдардың көпшілігі өз кемшіліктері мен айыптарын көрмейді. Кейде өзінің басындағы түйені көрмей, біреудің басындағы шөпті көреді. Кім өзінің кемшіліктерін көргісі келсе, бұның төрт жолы бар: