28
Жексенбі,
Сәуір

һижри

Періштелердің қоршауында болатын адам

Құран Кәрім – барлық діни негіздердің бастауы. Адамның барлық рухани және материалдық қажеттіліктерін қамти отырып, екі дүние нығметтерін үйрететін ғылым, сондай-ақ, әмбебап, иләһи кітаптардың соңғысы.

Періштелердің қоршауында болатын адам

Құран Кәрім – барлық діни негіздердің бастауы. Адамның барлық рухани және материалдық қажеттіліктерін қамти отырып, екі дүние нығметтерін үйрететін ғылым, сондай-ақ, әмбебап, иләһи кітаптардың соңғысы.

Имансыз көңiл – кiрмен тең

Иман ақиқаты. Иман  араб  тілінде   «сену», «растау»  деген  мағынада. Ал  шариғаттағы  терминде:  Пайғамбарымыз Мұхаммед (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) алып  келген  діндегі  дарури  білінген  барлық  нәрселерде  жүрекпен   растау  және  тілмен  мойындау. Бірақ  жүрекмен  растау  иманның  рүкіні  ол  ешқашан  түспейді  ал  тілмен  мойындау  кей  жайыттарда  түсіп  қалады  мысалыға:  Зорлау    немесе  сақау  кезінде. 

Тағдырдың өзгеруі не өзгермеуі

Алланың іліміне, құдіретіне және қалауына сүйенген тағдырдың өзгеруі мүмкін емес. Өйткені, оның затында және сипаттарында қандай да бір өзгеріс туралы ойлауға болмайды. Өзгеріс дегеннің барлығы жаратылғандарға қатысты.

Қиямет күні мына төрт жерге жұмсалған ақшаның есебі сұралмайды

Сахаба Абас ибн Малик (р.а) риуаят еткен хадисте Пайғамбарымыз (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) былай деген:

Иман келтірушінің 5 түрлі қорқынышы

Осман Аффан (р.а) – Ислам тарихында Құран аяттарын жазбаша түсірген алғашқы тұлға. Ол Алла Елшісі (ﷺ)  оқыған қысқа сүрелерді шарапатты қолдарымен жазған. Алла Елшісінің (ﷺ): «Сендердің араларыңдағы ең жақсыларың – Құранды үйреніп, оны өзгелерге үйреткендерің» деген хадисті (Бұхари) жеткізген саңлақ сахаба осы – Осман ибн Аффан (р.а).

Ең үлкен соққы дұшпаннан емес

Ең үлкен соққыны үнемі ең жақындарымыздан аламыз. Себебі, «қорғаныс жүйеміз жақындарымызға емес, дұшпандарымызға қарсы құрылған» дейді, келісесіздер ме?

Алланың сәлби сипаттары -1

Алла Тағала қасиетті кітабы Құранда және соңғы елшісі Мұхаммедтің (саллаллаһу аләйһи уә сәлләм) хадистерінде ұлық есім-сипаттарым Өзін бізге танытты. Адам баласы өзі нені жақсы таныса, білсе, соны қалтқысыз сүйеді. Оған ешқашан жатырқап қарамайды Сондай-ақ, Жаратушысын кемел сипаттары арқылы таныған жанның бойында Оған деген махаббат пен ынталы құлдық арта түсіп, жаратылу мәнін терең түсіне бастайды. Сол себепті, күллі мұсылман Жаратушы иесін кемел сипаттарына лайық тануға міндетті.

Жаратушыны тануда ақылдың орны

Бүкіл жаратылыс - шексіз құдірет иесі бір Алла тағаланы танытып тұрған дәлел. Жаратылысты та- нуда ақыл, ой-сана негізгі өлшем болып табылады. Құран кәрімнің көп жерінде «Ойланбайсыңдар ма?» деп ойлануға бұйырса, бір хадисте: «Әркімнің діні – оның түсінігі. Ақылы жоқтың діні де жоқ»[1] деп, әрбір нәрсенің бір Жаратушысы, мәніне келтірген бір Ұстасы бар екенін ақыл таразысынан өткізуге шақырады. Дана халқымыз да «Ақылды адам ақымақтан да бір нәрсе үйренеді» деген.

1.Иман сөзіне түсінік

Иман сөзі–араб тіліндегі «ә-мә-нә» етістігінен шығып «ифъал» бабында қолданылған масдар (етістіктен құрылған есімдік) болып саналады. Ал жалпы «иман» ұғымы–бір адамның сөйлеген сөзін қуаттау, айтқанын қабыл ету, шын көңілімен қуаттау, айтқанын қабыл ету, шын көңілімен қабылдау, күмәнғк жол берместен нақты, жүрекпен, шын ықыласпен сену деген мағыналарды береді. Иман еткен кісі «мүмин», иман етілген нәрселерге де «мүминун биһ» дейді.