Әбу Бәкірдің (р.а.) халифа болып тұрған кезіндегі жасаған қызметтеріне қысқаша тоқтала кеткен жөн. Пайғамбарымыз (с.а.у.) қайтыс болмастан бұрын Ямама, Йемен және басқа да жерлерде жалған пайғамбарлар шыға бастаған еді. Олар тайпаларын өздерінің ырқына бағындырғысы келіп, Пайғамбарымыздың (с.а.у.) көз жұмуын пайдаланып, әрекетке көшті. Әбу Бәкір (р.а.) оларға әскер жіберіп, жаңадан бой көтеріп келе жатқан бүлікті басып тастады.

Әбу Бәкірдің (р.ғ.) қарапайымдылығы, кішіпейілдігі мен әділдігі халифа болып тағайындалғаннан кейін де бір мысқал өзгермеді. Ол өз күнін өзі көріп, отбасының нәпақасын өз маңдай терімен табудың жолдарын ойлап, соған ұмтылды, мемлекет қазынасынан ақша алу үш ұйықтаса түсіне кірмейтін. Ол  саудамен айналысқысы келді.

Әбу Бәкір Сыддық (р.а.) халифа болған соң Пайғамбарымызға (с.а.у.) деген ыстық ықыласын суытпай, мойнына жүктелген қызметті атқаруға кірісіп кетті. Ең алғашқы ісі – Пайғамбарымыздың (с.а.у.) аяқтай алмаған ісі – Усаманың басшылығындағы әскерді Сирияға аттандыру болды. Сахабалардың кейбіреулері сол кездері пайда болып келе жатқан “жалған пайғамбарлар” мәселесін алға тартып, әскердің жорыққа аттануын кейінге қалдыруды ұсынды. Бұған халифа Әбу Бәкір:

Пайғамбарымыз төсек тартып жатқанда сахабалар жағдайын сұрап, жиі-жиі үйіне барып тұратын. Араларында Әбу Бәкір де болған сондай зияраттардың бірінде Пайғамбарымыз (с.а.у.) оларға:

Ержан қажы Малғажыұлы, 
Қазақстан мұсылмандары діни
басқармасының төрағасы,  Бас мүфти 

Хазреті Омар Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) мешітінде таң намазын оқып жатып, шаһид  болды. Атақты сахабаны Әбу Лулуа ал-Мажуси деген кісі өлтірді. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Омар (р.а.) жайында үш түс көреді.

Ислам тарихында ең алғашқы ірі бүліктер мен мұсылмандардың жік-жікке бөлінуі үшінші халифа Хазіреті Османның (р.а.) өлтірілуінен кейін басталды. Ел арасында харижиттік пікірлер мен көзқарастардың пайда болғанын байқаған сәтте-ақ көзі ашық ғалымдар мұсылмандарды Алланың тура жолынан аумауға шақырып, харижиттердің адасуын түсіндіруді міндет деп есептеген. Өкінішке орай, бүгінгі күні біраз бауырларымыз білместікпен харижиттік ағымдардың ығына кеткенін байқамай жүр.

 

Әбу Бәкір Сыддықтың Ардақты Елшіге (с.а.у.) қылаусыз сенімі мен парасаттылығын Худайбия келісімі кезіндегі әрекетінен аңғаруға болады. Алла Елшісінің (с.а.у.) мүшріктердің ұсынған қиын шарттарын қабыл етіп, бейбіт келісімге баруын сахабалардың көпшілігі алғашында түсіне алмай қарсы шықты. Омар сияқты ақылды сахабаның өзі бұл келісімнің астарындағы сырды ұғына алмай әбігерге түссе, Әбу Бәкір өзіне келген адамдардың бәрін “Алла Елшісі бұлай жасаған болса, демек білген бір ақиқаты бар” деп сабырға шақырды. Әбу Бәкір бұл жайлы былай дейді:

Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) хараммен қоректенген адамның ағзасындағы харамның тозақ отымен ғана тазарынатынын айтып, үмметіне ескерту жасаған. Осы ескертуді қаперге алған сахабалар мен кейінгі Алла достары харамның маңайына да жуымай, асқан мұқияттылықпен адал ғұмыр кешкен.

Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) көзі тірісінде Византияға қарсы әскер жабдықталған болатын. Ол әскердің қолбасшысы етіліп жас ұлан Усама ибн Зәйд р.л.ғ. тағайындалған еді. Алайда, бүгін-ертең жорыққа шығады деп тұрған Усаманың р.л.ғ. әскері Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) дүние салуы себебінен Мадинаның сыртындағы Зу Хушуб деп аталын алқапта кідіріп қалды. Усама ибн Зәйд р.л.ғ. жаңа тағайындалған халифаның шешімін күтті.

Сахабалардың басым көпшілігі Усаманың р.л.ғ. әскерін муртадтарға қарсы қолдануды оң көрді. Алайда, Әбу Бәкр р.л.ғ. олардың дегенін қабыл етпей: «Құдай ақы! Тіпті, Пайғамбардың (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) әйелдерінің аяғына жынданған иттер жабысып жатса да, мен Усаманың р.л.ғ. әйкерін кері қайтармаймын»-деді.