«Нәпіл» араб тілінде «сый, сыйлық» дегенді білдіреді. Сыйлық ешкімнің мәжбүрлеуінсіз, тек қана көңіл қалауымен берілетін зат болғандықтан, дәл солай ерікті түрде орындалатын ғибадаттарды да осы мағынада «нәпіл» деп атаған. Басқаша айтқанда, нәпіл – парыздың антонимі.
Сүннет намаздарын отырып оқыса бола ма?
Сүннет намаздар – нәпіл намаздардан бір саты жоғары. Олардың үкімі нәпілден гөрі, уәжіпке жақынырақ. Кітаптарда «мүәккәд сүннеттер – уәжіпке жақын» делінген[1].
Намазда салауат айтқанда «сәйидинә» сөзін айтуға бола ма?
Намаз соңында салауатты оқыған кезде «сәйидинә» сөзін қосу бидғат емес, мәндүб, мұстахаб амал: «Аллаһуммә салли аля сәйидинә Мұхәммәдин уә алә әәли сәйидинә Мұхәммәд...». Оның «бидғат» емес екендігі жайында ғалымдардың көпшілігі айтқан, соның ішінде Ханафи, Шәфиғи және Мәлики мәзхабының ғалымдары бар.
Әйелдер намаздағы «рүкүғ» амалын қалай орындайды?
Әйел кісілер рүкүғ жасағанда аздап иіледі және саусақтарының арасын ашпастан тізесіне қолын қояды (суреттегідей). Тізесін аздап бүгеді. Қолдарын тізеге таямайды[1].
Жолаушы адам намаздарын қысқартпай толық оқып қойса, санала ма?
Жолаушы кісі төрт рәкәғаттық парыз намаздарды екіге қысқартпай толық оқыса, мәкруһ істеген болады, бірақ намазы дұрыс.
«Қоғамдық көлікте» кетіп бара жатып намазын оқып алса бола ма?
Қаланың сыртында болуы керек, шамамен қаладан ең кемі 10-20 шақырым ұзақтықта болуы тиіс (ескілікті фиқһ кітаптарында екі фарсах ұзақтық делінеді). Жолаушы болсын, мейлі тұрғылықты болсын, қаланың сыртына шықса, көлікте оқу мүмкіндігі туады.
Ақшам намазында қаза намазды оқуға болмайды деген рас па?
Ақшам намазының уақытында қаза болған намаздың қазасын өтеуге болады. Мәселен, ақшам намазы енді кірген болса, оның алдында қаза болған асырды өтеп алып, одан кейін ақшамды оқығаны абзал.
Сурет бар киімді кисе бола ма, намазға кедергісі бар ма?
Ханафи мәзхабында тірі жанның суреті бар киімді кию мәкруһ саналған, мейлі намазда кисін, мейлі жай кезде кисін, үкімі бір.
Истихара оқып істеген іс «қайырсыз» боп шығуы мүмкін бе?
Біріншіден, ол да басқа нәпіл намаздар мен дұғалар сияқты қабыл болуы да, қабыл болмауы да ықтимал.
Истихара оқып істеген іс «қайырсыз» боп шығуы мүмкін бе?
Біріншіден, ол да басқа нәпіл намаздар мен дұғалар сияқты қабыл болуы да, қабыл болмауы да ықтимал.
«Таң намазына көңіл айнасы лас адам тұрмайды»
Бір дәруіштен: «Таң намазында неге ауа сондай саф, таза, хош болады?» – деп сұрапты.