Намаз отырысында саусақты көтерудің жөн-жоралғысы

Алланың бір, дара екендігіне ишарат ету барлық мәзһабтарда мұстахаб амалға жатады. Яғни, орындасаң сауап жазылады, орындамасаң – күнә емес. Ханафи мәзһабындағы айырмашылық мынау: сұқ саусақ «лә иләһа» деген кезде көтеріліп, «Иллалла» деген кезде түсіріледі. Сұқ саусақты көтеріп, ишарат ету «Алладан басқа тәңір жоқ» дегенді құптау үшін жасалады. Ал, намазда сұқ саусақты көтеріп, оны үздіксіз қимылдату мәкрүһ амалға жатады.

Неге кейбір мұсылмандар намазда қолды көкірек тұсына байлайды?

Неге кейбір мұсылмандар намазда қолды көкірек тұсына байлайды? Жалпы, ешбір мәзһабта қол көкіректің дәл үстіне қойылады деген пәтуа да, нақты дәйек те жоқ. Қолды көкіректің үстіне қоюға байланысты келтірілген мына бір хадис нақты дәлел бола алмайды.

Намазда талтайып тұру қайдан шыққан?

Бүгінде мұсылмандардың арасында пайда болған «сәләфизм» бағытындағылар намаз оқып тұрған сәттерінде аяқ арасын тым алшақ ұстап, талтайып тұрады. Олар аталмыш әрекеттеріне дәлел ретінде сахаба Нұғман ибн Бәшир және Әнәс ибн Мәліктен жеткен риуаятты көлденең тартып, оны сүннет деп есептейді.

Имамға ұйыған кісі де іштей Құран оқи ма?

Имамға ұйыған кісі «сәнә», «тәшәһһуд» сынды дұғаларды ғана іштей айтып, «фатиха» мен қосымша сүрені оқымайды. Бұған Ханафи мәзһабынан өзге мәзһәб ғалымдары да келіседі. Айталық, Абдуллаһ ибн Уәһәб, Мәлики мәзһабы ғалымы Әшһәб және табиғин Ибн Мусәйяб, т.б.

Жұманың алғашқы төрт рәкағат сүннет намазының қандай дәлелі бар?

Ханафи, Шафиғи мәзһабтарында, сондай-ақ, Ханбали мәзһабындағы бір көзқарас бойынша, жұма парызының алдында төрт рәкағат сүннет намаз оқылады. Ал, Мәлики мәзһабында жұманың алдында бекітілген сүннет намаз болмағанымен, жалпы нәпіл намаз оқуға рұқсат бар. Жұма намазының алдында сүннет намаз бар дейтіндер, ең әуелі, жұма намазының бесін намаздың орнына жүретіндігін алға тартады.

Намазда аяқ арасын қаншалықты ашық ұстаған дұрыс?

Ислам – мұсылмандарды белгілі бір тәртіпке тәрбиелейтін дін. Рухтың бірлігіне көңіл аударғаны тәрізді сыртқы көрініске де аса мән береді. Себебі, жүйесіз әрекет рухтың шыңдалуына көлеңкесін түсіріп, ішкі үйлесімділікті бұзатыны ақиқат. Мына әлемде бәрі бір-бірімен байланысты болғандықтан бұл өз кезегінде сыртқы көрініске де кері әсерін тигізбей қоймайды. Сондықтан болар, Алла Елшісі жамағатпен оқылған намазда саптың түзу болуына әрі арада бос жер қалмауына, сондай-ақ, саптың толық болуына айрықша көңіл бөлетін. Бұл жайлы Хақ елшісінің (с.а.у.) бірқатар хадистеріне назар аударайық:

Дұға жасағанда табандылық танытудың маңызы

Дініміз әмір еткен әрбір амал-әрекеттің белгілі мақсат-мүддесі бар. Ал, Аллаға дұға етуден мақсат Аллаға құлшылық етіп, разылығына жету. Ал, әрі қарай берекетке жеткізу Алланың уәдесіндегі іс.

Нәпіл құлшылықтар қияметтің қорқынышын сейілтеді

Құлшылық қашанда Жаратқан Алланың разылығына жетелейтін амал. Ал парыз амалдардан тыс атқарған нәпіл құлшылықтар бізді қияметтің қорқыныштарынан қорғап, сондай-ақ, ұрпақтарымыздың да Алланың панасында болуына себепші болады. Нәпіл амалдарға берік болған жан Аллаға жақындап, соңында Алланың сүйген пендесіне айналады да, «әулие» деген атқа ие болады.

Дәрет пен намазға беріктік

Шариғат бойынша адам баласына балиғат жасынан бастап, ажал келгенге дейін құлшылық етуі парыз. Ал құлшылықтың төресі – намаз. Ал намаздың кілті – дәрет. Сол себепті мұсылман адам әуелі дәретті ұқыптылықпен алуы керек. Дәретке немқұрайлық таныту құлшылыққа нұқсандық келтіреді.

Нәпіл құлшылықтар арқылы дұғаның қабыл болуы

Біздің әрбір атқарып отырған қосымша ғибадаттарымыз Алла Тағаланың сүйіспеншілігіне жеткізумен қатар, арам істерге аяқ басудан сақтайды, сұраған дұға-тілегіміздің қабыл болуына себепші болады.