Таң намазын оқып алғаннан кейін қайта жатып ұйықтаудың күнәсі жоқ. Тек, ырзық-несібенің тарылуына алып келуі мүмкін болғандықтан, ғалымдарымыз ұйықтамауға кеңес берген. Өйткені, таң атқаннан, күн шыққанға дейінгі аралықта ырзық-несібе бөлінетіндігі хадистерде айтылады.
Намаздан тыс кейбір себептерге байланысты азан оқу – мәндүп
Намаздан тыс және кейбір себептерге байланысты азан оқу – мәндүп. Бұлар:
Жолаушы кезде «үтір намазы» мен «сүннет» намаздары оқыла ма?
Сахаба Абдулла ибн Омардан (р.а.) жеткен сахих бір хадисте:
Адамның намазды қойып кетуіне не нәрселер себеп?
Адамның намазды қойып кетуінің басты үш себебі бар:
Сүннет намазын оқитын кезде «қаза намазға да» ниет ету керек деген рас па?
Ханафи ғұламасы Ибн Хумамның (қ.ж.х. 861ж.) «Фатхул Қадир» атты «Хидаяға»[1] жазған түсіндірмесінде былай деп кеткен:
Бұрынғы намаздардың қазасын өтеу міндет пе?
Біздің ханафи мәзһабында намазды уақытысында өтеу қалай парыз болса, оның қазазын өтеу де солай парыз. Екеуіне де Алла Тағаланың мына аяты дәлел:
Сырқат адамның таяммум соғуы
«Егер, ауру болсаңдар немесе сапарда болсаңдар яки біреулерің түзге отырып келсе. не болмаса, әйелдеріңе жақындағаннан (кейін) су таба алмасаңдар, ондай кезде таза жер жынысына таяммүм соғып, беттеріңді, қолдарыңды сипаңдар. Расында Алла аса кешірімді, тым жарылқаушы». [«Мәида» сүресі, 6-аят].
Жұмыс себепті жұмаға бармау үзір санала ма?
Неше рет жұма намаздан қалса күнә жазылады? Мысалы, жұмыста болып, жұма намазына бара алмай қалса, ол үзірге жата ма? Мен астана су арнасында, құбыр тазалауда жұмыс жасаймын, қаланың әр жерінде жүреміз, көбіне мешіт жоқ жерлерде жүреміз, сол жағы қиын.
Сапар кезінде қаза болған намаздың қазасын кейіннен қалай өтеймін?
Сапарда қаза болған намазды үйге келгенде қысқартып оқимын ба, әлде толық оқимын ба?
Мешітке кірген сайын мешіт ақысын (сәләм намазын) оқуым керек пе?
Мешікте кірген бойда, отырмай тұрып, екі рәкәғат нәпіл намазы оқылады, оны «сәләм намазы» дейді немесе қазақша «мешіт ақысы». Үкімі – мұстахаб, сауапты амал. Алла елшісі (с.а.у.) бір сөзінде: «Сендерден біреу мешітке кірген кезде, отырмастан бұрын екі рәкәғат намаз оқысын» деп кеңес еткен1. «Отырмай тұрып» делінсе де, бұл шартты түрде емес, мешітке кіргеннен соң отырып, кейін артынан оқып жатса да мешіт ақысы саналады, бастысы мәкруһ уақыты болмаған болуы керек.
Ендігі жерде күніне бірнеше рет мешітке кірсе, әр кірген сайын мешіт ақысын оқуы керек пе?
Ханафи ғалымдарымыздың айтысына қарағанда, күніне бірнеше рет мешітке кіретін кісіге мешіт ақысын бір рет оқыса жеткілікті, әр кірген сайын оқыса да артық болмайды, ұнамды саналған2.
1 (Имам Бұхари, «Сахих Бұхари»).
2 Имам Шүрунбүләли: «Мәроқиль Фәлләх», «Сәлем» намазы.
материал «Заман тудырған сұрақтар» кітабынан алынды,
ummet.kz
«Намазды күн сайын оқи бергеннен жалығып кетпейміз бе?»
Кейде нәпсіміз бізге намаздың күн сайын оқылуын ауыр көрсетуі мүмкін. Ойланып көрейікші, күн сайын тамақ жейміз, су ішеміз, ұйықтаймыз. Бұдан жалықтым деген пендені көрдіңіз бе? Әрине, жоқ.